jak tvarovat inline brusle

Tepelné tvarování inline bruslí

Základním vybavením každého inline jezdce jsou samozřejmě perfektně padnoucí brusle. Výběr správné velikosti, typu a modelu není nic jednoduchého a měli bychom mu věnovat patřičnou pozornost. A co takhle brusle, které se dokonale přizpůsobí vašemu chodidlu? Vyzkoušejte ty s možností tepelného tvarování a vězte, že nebudete litovat. Pohodlí na trati je základ Špatně zvolené brusle, které

Tepelné tvarování inline bruslí

jak tvarovat inline brusle

Základním vybavením každého inline jezdce jsou samozřejmě perfektně padnoucí brusle. Výběr správné velikosti, typu a modelu není nic jednoduchého a měli bychom mu věnovat patřičnou pozornost. A co takhle brusle, které se dokonale přizpůsobí vašemu chodidlu? Vyzkoušejte ty s možností tepelného tvarování a vězte, že nebudete litovat.

Pohodlí na trati je základ

Špatně zvolené brusle, které nesedí velikostně nebo někde tlačí, nejsou nic příjemného. Naopak – mohou nám pěkně otrávit celou vyjížďku. Nejenže si jízdu neužijeme, navíc si jako bonus odneseme nejrůznější otlaky a puchýře. Proto je důležité zvolit takové inline brusle, které nám padnou jako ulité.

Každý člověk má přirozeně chodidla trochu jiná a ne vždy se dokonale potkáme s velikostními tabulkami či vnitřním uzpůsobením brusle. Nejen pro tyto případy existují inline brusle, které je možné dotvarovat teplem tak, že se přizpůsobí každému jezdci prakticky na míru.

Tyto speciální modely najdete velmi často u bruslí hokejových nebo také u takzvaných speed bruslí, čili bruslí závodních.

Postupujte podle pokynů

Než přistoupíte k samotnému tepelnému tvarování, ujistěte se, že jsou vaše brusle k tomuto zásahu přímo určené. V opačném případě samozřejmě nejenže nedosáhnete kýženého výsledku, zároveň můžete bruslím uškodit a připravit se v budoucnu o možnost reklamace.

Jestliže výrobce skutečně garantuje možnost tvarování teplem, můžete se do něj směle vrhnout. Ale pozor – i v tomto případě je potřeba držet se přesně pokynů, abyste bruslím nezpůsobili nežádoucí vady. Jestliže si na tento úkon sami netroufáte, optejte se na některé z prodejen bruslařského vybavení. Velmi často tu totiž nabízí tepelné tvarování jako přídavnou službu za příplatek.

Související produkty

Jak brusle vytvarovat teplem

Máte ten správný pár bruslí a rozhodli jste se, že si je teplem vytvarujete sami? Tak jdeme na to. Pro tento účel můžete využít trouby, fénu nebo třeba horkovzdušné pistole.

Tvarování v troubě

Troubu rozehřejte na teplotu kolem 80 °C až 90 °C. Z bruslí odmontujte kolečka a vložte je do trouby. Počkejte, až skořepina změkne. To bude trvat zhruba 5 až 10 minut. Poté brusle vyndejte – pozor, budou horké! Počkejte, dokud nevychladnou natolik, abyste je mohli obout bez obav z popálení. Na nohou mějte ponožky – ideálně ty, ve kterých plánujete bruslit. Brusle dobře zavažte a utáhněte – přesně tak, jako byste se chystali k jízdě. S bruslemi na nohou počkejte, dokud úplně nevychladnou. Můžete u toho sedět, ale ideálně jen s mírně pokrčenými koleny, jako byste byli v bruslařském postoji.

Tvarování fénem

Pokud byste si netroufali na troubu, můžete k tepelnému tvarování použít i obyčejný fén. Ten jednoduše strčíte do boty a zapnete. Není potřeba dávat jej úplně hluboko – lepší když kolem bude proudit vzduch. Správné zahřátí potrvá opět 5 až 10 minut. Během té doby od bruslí neodcházejte, abyste měli fén pod kontrolou. Jakmile se boty nahřejí a změknou, postupujte stejným způsobem jako u tvarování v troubě.

Tvarování pomocí horkovzdušné pistole

Horkovzdušná pistole má tu výhodu, že s její pomocí můžete nahřát pouze konkrétní místo, které vás v botě tlačí. Poté jej lze dotvarovat třeba pomocí zakulaceného předmětu, případně i rukou v rukavici. Výhodou je, že brusle nedostávají tolik zabrat a nemusíte se ani bát, že by se vám dobře padnoucí části nějak zdeformovaly.

Proces tvarování teplem je možné opakovat i vícekrát, dokud nedosáhnete požadovaného výsledku. Poté už vám bude bota perfektně sedět a vy si budete moct užít ničím nerušený zážitek z jízdy.

Mohlo by vás zajímat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *