inline tříkolečkové brusle

Tříkolečkové brusle a co jste o nich potřebovali vědět

Všichni známe klasické inline brusle osazené čtyřmi kolečky v řadě za sebou. Od roku 2015 se však v bruslařském světě začal ve větším měřítku objevovat jiný typ – totiž brusle tříkolečkové. Brzy si našly svoje fanoušky, protože přinesly do světa inlinů docela nový požitek z jízdy. V čem se jejich jízdní vlastnosti liší a proč si je vybrat? Větší

Tříkolečkové brusle a co jste o nich potřebovali vědět

Všichni známe klasické inline brusle osazené čtyřmi kolečky v řadě za sebou. Od roku 2015 se však v bruslařském světě začal ve větším měřítku objevovat jiný typ – totiž brusle tříkolečkové. Brzy si našly svoje fanoušky, protože přinesly do světa inlinů docela nový požitek z jízdy. V čem se jejich jízdní vlastnosti liší a proč si je vybrat?

Větší kolečka, stejný rám

Jste-li už ostřílení jezdci, jistě vás u bruslí zajímá jejich potenciální rychlost. Ta se odvíjí nejen od síly a techniky bruslaře, ale také od velikosti koleček. Pokud mají větší průměr – dejme tomu 125 mm – můžete na bruslích skutečně svištět s větrem o závod.

Jestliže chcete takto velkými kolečky osadit klasické čtyřkolečkové inline brusle, narazíte na problém. Potřebujete totiž delší rám, což není úplně žádoucí. Kvůli němu totiž dochází ke zvyšování vašeho těžiště a vy nemáte jízdu tolik pod kontrolou.

A právě tady přichází ke slovu brusle tříkolečkové. Můžete si u nich totiž dovolit větší kolečka a zároveň zachovat optimální délku rámu. Výsledkem jsou brusle, na nichž dosáhnete skvělé rychlosti a zároveň i ovladatelnosti. Nemusíte se tedy bát, že byste nad jízdou ztráceli kontrolu.

Počítejte také s tím, že si brusle se třemi kolečky mnohem lépe poradí s nerovnou trasou. Nějaký ten kamínek na cestě vás tedy určitě nerozhodí. V neposlední řadě je velkou výhodou tříkolečkových modelů váha – jsou totiž o něco málo lehčí než ty čtyřkolečkové.

Pro koho jsou tříkolečkové brusle určené?

Tříkolečkové brusle jsou přirozeně výsadou závodníků, mezi nimiž mají celou řadu příznivců. Přesto se dají využít i v jiných disciplínách. Již jsme zmínili, že kromě rychlosti zaručují brusle se třemi kolečky také dobrou ovladatelnost. A právě z tohoto důvodu najdeme pouhá tři kolečka u bruslí městských, hokejových nebo takzvaných aggressive.

Městské (nebo taky urban) brusle jsou, jak už název napovídá, určené především pro jízdu v ulicích. Takové ježdění vyžaduje určité zkušenosti a taky schopnost čelit nejrůznějším nerovnostem. Právě z tohoto důvodu mohou být tři kolečka jasnou výhrou.

Hokejové brusle se třemi kolečky si získaly srdce hráčů právě proto, že je s nimi možné jezdit rychle, ale zároveň dělat nejrůznější otočky či změny směru, a to bez ztráty stability. Tedy přesně to, co hokejisté potřebují.

Aggressive brusle jsou určené pro jízdu ve skate parcích. Nejrůznější triky, slalomy a jízdy přes překážky rozhodně vyžadují maximální ovladatelnost bruslí. Se třemi kolečky to půjde skvěle, navíc i ve vyšší rychlosti.

Nejen pro mistry jízdy

Mohlo by se zdát, že si tříkolečkové brusle mohou dovolit jen ostřílení jezdci. Nemusí to být vždy pravda. Tři kolečka totiž můžeme najít i u „obyčejných“ fitness bruslí, které jsou určené pro běžné rekreační ježdění.  Tady si mohou vybrat i průměrní bruslaři. Je ovšem lepší, když se vyvarují největších koleček (tedy průměru 125 mm). Na trhu se ale dají sehnat tříkolečkové brusle s kolečky velkými 100 mm, které zvládnete, i když nejste vyloženě profík.

Brusle se třemi kolečky ale najdeme i mezi modely dětskými. Tam je to často nutnost, protože malá bota disponuje přirozeně kratším rámem a na ten se čtyři kolečka nemusí vždy vejít.

Pokud jste se pro tříkolečkové brusle rozhodli, pravděpodobně posunete vaše inline ježdění zase o kus dál. Při výběru těch pravých raději nešetřete – nejlacinější modely vám kýžené jízdní vlastnosti nepřinesou a byla by to vlastně promarněná příležitost i zbytečná investice. Poraďte se s odborníky a vyberte takový model a značku, které vám pomůžou užít si skutečně požitek z jízdy na sto procent. 

Mohlo by vás zajímat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *