jak bruslit na inline

Hledáte sport, který vás bude nejen bavit, ale zároveň poskytne benefity vašemu tělu i mysli? Co takhle vyzkoušet inline bruslení? Tato aktivita s sebou přináší nejednu výhodu. Podívejte se, co všechno díky ní získáte.

1) Zlepšíte svoji fyzickou kondici

Jedním z důvodů, proč se vrháme na sport, je touha posílit si fyzičku a udržet se dlouhodobě ve formě. Inline bruslení je v tomto případě ideální. Na první pohled by se mohlo zdát, že při něm pracují jenom nohy, ale nenechte se mýlit. Při bruslení zapojujete prakticky všechny části těla. Posílíte tedy nejen stehna, ale i boky a hýždě. Zároveň zpevníte celý trup a krásně si zformujete paže. In-line brusle jsou také vhodné pro maminky s dětmi. Stačí, mít kvalitní sportovní kočárek a můžete vyrazit.

2) Prospějete svému zdraví

Že se máme hýbat, víme všichni. Je to koneckonců základ zdravého životního stylu, který je nám vštěpován od dětství. Jaké konkrétní benefity přinese našemu organismu inline bruslení? Kromě již zmíněného posílení svalů pomáhá udržet si optimální hmotnost a zdravé srdce. Patří totiž mezi aerobní aktivity, které udržují ve formě srdeční, cévní i respirační systém. Pravidelné bruslení snižuje krevní tlak a může být i prevencí srdečních onemocnění.

3) Budete v psychické pohodě

Pohyb obecně není jen o fyzičce. Měl by působit blahodárně i na naši psychiku. O inline bruslení to platí na sto procent. Udělejte si z projížděk relaxační aktivitu a uvidíte, jak se uvolníte a odplavíte přebytečný stres. Pohyb na čerstvém vzduchu je sám o sobě požehnáním, zvlášť pokud trávíte pracovní dobu zavření uvnitř. Přidejte si k tomu projížďku nějakou pěknou krajinou, kde se budete moct kochat okolím, a po nějaké době jistě zjistíte, že se cítíte o mnoho lépe.

4) Shodíte přebytečná kila

Hubnutí je pro mnoho z nás velké téma. Kromě úpravy jídelníčku samozřejmě musíme do našeho rozvrhu zařadit i dostatek pohybu. Bruslení na inlinech je v tomto ohledu skvělé. Aerobní aktivity jsou považovány za nejlepší způsob shazování kil. Jestliže si vyjedete na bruslích příjemnou rychlostí zhruba 10 km/h, spálíte asi 350 kalorií za hodinu. Při vyšší rychlosti to samozřejmě bude ještě víc. S inliny je zkrátka vaše vysněná postava na dosah.

 

5) Budete šetřit své klouby

Jestliže trpíte bolestmi kloubů, máme pro vás dobrou zprávu. Zatímco třeba při běhu dostávají klouby pořádně zabrat, inline bruslení je tolik nezatěžuje. Je to proto, že tělo není vystavováno nárazům. Bruslení se v tomto ohledu mnohem víc podobá chůzi, která je považována za jednu z nejzdravějších aktivit.

6) Pocvičíte rovnováhu i koordinaci

Inline brusle jsou mimo jiné i o práci s rovnováhou. Musíte se naučit držet balanc při přenášení váhy z nohy na nohu, abyste se vyhnuli pádu. Osvojíte si tedy celkově lepší koordinaci pohybů. Navíc si zlepšíte držení těla, což je důležité i ze zdravotního hlediska.

7) Zlepšíte si vytrvalost

Pokud budete bruslit pravidelně, vězte, že si vaše tělo na tuto fyzickou činnost zvykne a vy získáte nejen větší sílu, ale i vytrvalost. Tu potom můžete zúročit i v dalších sportech.

8) Neutratíte zbytečně moc peněz

Počáteční investice vás sice vyjde na pár tisíc, ale kvalitní brusle vám vydrží léta. Navíc si je v případě potřeby můžete i vypůjčit, nebo pro začátek koupit použité. Kromě bruslí budete potřebovat už jen přilbu a chrániče. Nemusíte nakupovat speciální oblečení, ani platit za vstupy do tělocvičny, jako je tomu u jiných sportů.

9) Vyrazit můžete kdykoli

Vyjet na brusle můžete prakticky kdykoli. Není potřeba žádné složité plánování, rezervace tělocvičny, ani hledání parťáků. Prostě vezmete brusle a vyrazíte na nejbližší stezku. Tento sport si navíc můžete dopřávat po většinu roku, stačí, když je venku sucho.

10) Užijete si je v každém věku

Pro inline bruslení neexistují téměř žádná omezení. Vyřádí se na nich děti i dospělí. I když jste nikdy nebruslili, můžete se to naučit i v pozdějším věku. Je to skvělá aktivita pro celou rodinu, skupinu přátel i pro jednotlivce. Také si můžete vybrat, jestli chcete podávat supersportovní výkony, jezdit jen relaxačně, hrát inline hokej nebo se třeba věnovat aggressive skatingu. Na své si zkrátka přijde každý.

 

 

Produkty

1 komentář

  1. pavlina

    Pohyb na cerstvem vzduchu je vzdycky to nejlepsi. To posilovnou nenahradis

    Odpovědět

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Autor: Jiří Tobiáš

Jmenuji se Jiří Tobiáš a již více než 30 let se jako hráč, prodejce a bloger pohybuji v hokejovém prostředí. Rád zkoumám a testuji hokejové vybavení, o kterém následně píši recenze na tomto blogu. S příspěvky pod hlavičkou Hokejman se můžete setkat také na sociálních sítích jako je Facebook, či Instagram. Chcete se mnou spolupracovat, probrat nejnovější hokejky, nebo mi sdělit svůj názor k článku? Neváhejte mě kontaktovat.