Pokud se pohybujete okolo ledního hokeje, jistě jste už někde zaslechli slůvko Skatemill. V dnešním článku bych se rád této kouzelné mašince věnoval. Jde jen o další komerční nástroj, jak získat z kapes rodičů další peníze, nebo vám může pomoci k lepší fyzičce a technice bruslení? To vše zkusím objektivně zhodnotit.

Skatemill je anglický název pro bruslařský trenažér (doslovně bruslařský mlýn). Tento název byl původně vytvořen díky podobě prvního trenažeru, který měl podobu kola, na kterém bylo možné přešlapovat. Hlavním cílem Skatemillu je vytvořit optimální podmínky pro ničím nerušený bruslařský trénink. Trenažér na bruslení funguje podobně, jako běžecký pás. Umožňuje hokejistovi bruslit na místě v různých obtížnostech jako vyšší rychlosti, sklonu, či v kombinaci s cviky. Hráč je během bruslení na skatemillu uchycen k bezpečnostnímu zařízení, které ho v případě pádu ochrání před pádem na zem. Zároveň systém automaticky vypne stroj. Během bruslení na pásu je hráč snímán několika kamerami, ze kterých lze následně vyčíst chyby pohybového stereotypu. Systém bruslení na místě je jistě užitečný pro trenéra, který může z několika úhlů upravovat techniku bruslaře.

Skatemill centra u nás

hokejový bruslící trenažér

U nás je možné najít skatemill na několika místech. Jsou to Praha, Nymburk, Brno, Hradec Králové, Ostrava, Pardubice a Liberec. V některých případech jsou trenažéry v majetku hokejových klubů a tak jsou pro běžnou veřejnost nedostupné. Soukromé subjekty lze každopádně snadno dohledat na internetu.

Je skatemill užitečný?

Tak jak je tomu všude, i na otázku užitečnosti skatemillu jsou pozitivní i negativní reakce. Jednu z nich přidal i kondiční trenér HC Bílý Tygři Liberec Aleš Pařez.

“Teď to tady letí. V Americe to bylo populární před patnácti lety a pak to zmizelo. To je jako Zumba. Všichni po tom prahnou a pak to upadne a nikdo neví, že to existovalo. Na TOP univerzitách v Americe, kde se rodí budoucí hráči NHL, se to už vůbec nepoužívá. Je v tom hlavně byznys.“

„Když je člověk na pásu, tak se nemá od čeho odrazit, protože pás neustále ujíždí. Takže jen zvedáme nohy. Přetěžují se tím přitahovače a nepoužívá se zadek, proto třeba sprinteři vůbec neběhají na pásech, protože potřebují zapojit zadek a na těch bruslících pásech je to stejné. Pak to dáme malým klukům, přetíží se přitahovače, pánev se nakloní dopředu a můžou z toho být velké bolesti zad v následných letech. Na ledě se můžu odrazit od ledu a zapojit zadek, to na pásu nejde a to je hlavní rozdíl. Je to tady hit, ale za patnáct let to vyčichne jako trus v přírodě. Věci, kterým věřím já, nejsou žádný hit. Jde o zákonitosti, které tady jsou tisíce let, jen je aplikuji do různých sportů.“

Zdroj komentáře ISport.cz 

Skatemill bruslení trénink

Kluby a provozovatelé skatemillu jsou samozřejmě opačného názoru a ve velké míře převládá názor, že na bruslařském trenažeru lze rychleji a pečlivěji pracovat s technikou bruslení a odstranit chyby. Mnoho hráčů NHL využívá trenažéry v rámci své přípravy před hokejovou sezónou.

Vlastní názor tak nechám na každém z vás. Pokud jste již skatemill vyzkoušeli, podělte se s námi o své zkušenosti.

My Review

Review Form...

Reviews

Loading Reviews...

Sdílet na Pinterestu